Sayfalar

7 Ocak 2012

IT de Ilk'ler

Yaşıma göre oldukça fazla IT tecrübesi edindiğimi soyleyebilirim. IT sektöründe olan biten herşey doğru kararlar ya da yanlış kararlar ekseninde yürümüştur. Buna çeşitli ornekler bulup aşağıda belirtmeye çalışacağim.Xerox mouse- İlk mouse Xerox da gelistirildi ama ticari olarak kullanımında gecikildi. İlk başarı Apple dan geldi, yazılımlarına mouse'u ilk uyarlayan Apple oldu grafik arayüz ile "kişisel" ilk bilgisaayarı yaptı.
Microsoft ise geç kalmasına rağmen doğru kararlar verip müşterilerini dinlemesi ile Windows işletim sistemini aşağıdaki resimdeki halinden şu anda kullandığınız hale getirdi.



Microsoft Windows 1.01


Prototip ilk mouse'lardan
IT de diğer ilk'ler :



İlk Google Storage Server



İlk harddisklerden Kapasite: 5 MB 
Üretilen ilk ticari bilgisayar olan IBM’in 305 RAMAC (Random Access Method of Accounting and Control) IBM 350 isimli harddiski kullanıyordu. 50 adet 61 cm çapinda diskten oluşan bu harddisk toplam 5 mb kapasitesindeydi. 1 Ton dan daha agir olan 305 RAMAC, aylik 3.200$’dan 1957 yilinda kiralaniyordu. Satıs fiyatı ise 160.000$’dır.
İlk bozduğum disk. IBM XT (konfigurasyon:8086 CPU, 512MB RAM, 10MB Hardisk)
Bu harddiskteki bilgileri şöyle kurtarmıştım: Diskin üst kapağını söktüm, tozlarını aldım , bir mühendis yumruğu, arkasından bilgileri tek tek disketlere kopyaladım.

Hiç yorum yok: