Sayfalar

7 Ağustos 2010

İskambil Kağıtlarının Esrarı - Jostein Gaarder

.
kart, elliiki haftaya eşittir. Bu da 364 gün eder. Sonra herbiri yirmisekiz günden onüç ay var, bu da  364 ediyor. İki hesapta da bir gün artıyor.
"Joker yani " dedim.


"Doğru yahu."


Uzun süre portakal ağaçlarına doğru baktı. Sonra sordu:
" Ya sen ne zaman doğdun, Hans Thomas?


"Ne söylemeye çalıştığını anlamamıştım. "29 Şubat 1972'de dedim.


"Peki nasıl bir gün bu?"

Birden uyandım duruma: Artık yılda doğmuştum tabii ki, yani büyük adanın takvimine göre, bir Joker gününde. Okurken nasıl da farketmemiştim bunu?


"Joker günü dedim"


"Aynen"
Jostein Gaarder, "Sofi'nin Dünyası"ndan önce yazdığı bu kitapta insanı ve dünyayı sorguluyor. İskambil kağıtlarının roman kahramanı olduğu bir kitap... İnsanın elliki kağıttan biri mi, yoksa joker mi olacağının seçimini yapmaya zorlayan bir kitap.... Pan Yayıncılık'tan

Hiç yorum yok: